کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار چگونه انجام می شود؟

استفاده از بینایی ماشین
موارد استفاده از بینایی ماشین
1401-07-02
کاربرد هوش مصنوعی در خطوط تولید صنعتی دی کنترل
کاربرد هوش مصنوعی در خطوط تولید صنعتی چیست؟
1401-07-26

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار چگونه انجام می شود؟

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار چگونه انجام می شود؟ تولیدکنندگان بیشتری از سیستم‌های کنترل کیفیت خودکار استفاده می‌کنند تا مشکلات را قبل از اینکه خیلی دیر شود شناسایی کنند یا هزینه‌های کنترل کیفیت را کاهش دهند. سیستم‌های کنترل کیفیت خودکار همچنین کیفیت کلی محصول را افزایش می‌دهند، توان عملیاتی را افزایش می‌دهند، بازرسی‌های دستی منسوخ و دست و پاگیر را کاهش می‌دهند و رقابت‌پذیری را بهبود می‌بخشند. در این نوشته می خواهیم بدانیم که کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار چگونه انجام می شود؟

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار

به لطف پیشرفت‌ها در فن‌آوری‌های مختلف بازرسی و اندازه‌گیری، سیستم‌های بازرسی کیفیت خودکار، به‌ویژه راه‌حل‌های اندازه‌شناسی درون خطی، می‌توانند به سرعت برای رسیدگی به بسیاری از مسائل کنترل کیفیت تولیدکننده پیاده‌سازی شوند. بیایید با دقت بیشتری به سیستم‌های کنترل کیفیت خودکار و چگونگی تغییر فرآیندهای صنعتی تولیدکنندگان نگاه کنیم.

فناوری اتوماسیون به شدت ماهیت اجرای بازرسی روی برچسب ها، بسته بندی ها و فایل های دیجیتال را تغییر می دهد. کنترل کیفیت برای موفقیت و پایداری بلندمدت هر کسب‌وکار مصرف‌کننده حیاتی است، و خوشبختانه عصر دیجیتال راه‌هایی برای بهبود فرآیندهای کنترل کیفیت برای شرکت‌ها در صنایع مختلف ایجاد کرده است. کنترل خودکار در عین حال بررسی‌های دستی زمان‌بر و مستعد خطا را حذف کرده است.

همچنین بخوانید: کنترل صنعتی

تفاوت بین بازرسی دستی با بازرسی خودکار چیست؟

فرآیندهای بازرسی کیفیت دستی در مقابل بازرسی کیفیت خودکار بسیار متفاوت است. در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم. با بازرسی های کاملا دستی، تکنسین ها و اپراتورها محصولات را چه در سراسر خط تولید و چه در فواصل زمانی معین در طول دوره های تولید اندازه گیری، بازرسی و ارزیابی می کنند. مداخلات کاملاً دستی صرفاً متکی به مشاهده انسان است و هیچ دستگاه یا فناوری بازرسی ندارد. با این حال، این نوع بازرسی ها مستعد خطای انسانی هستند.

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار متفاوت است. بازرسی های خودکار عملاً تمام معایب مربوط به بازرسی های کاملاً دستی و بازرسی های انجام شده با روش سنتی را از بین می برد. این سیستم‌های بازرسی کیفیت خودکار برای بسیاری از کاربردهای مختلف، از جمله FAI‌های درون خطی، بازرسی‌های حین فرآیند از قطعات و ابزار، ارزیابی قطعات تامین‌کننده، و دیجیتالی کردن اندازه‌گیری‌های کنترل کیفیت برای قابلیت ردیابی و بایگانی استفاده می‌شوند.

چگونه کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار به ارائه محصولات شما کمک می کند؟

فناوری کنترل کیفیت خودکار، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محصولات را سریع‌تر به بازار عرضه کنند، بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازند. با خودکارسازی کارهای دستی که در غیر این صورت انجام آنها ساعت ها طول می کشد، کل فرآیند کنترل کیفیت سرعت پیدا می کند و زمان تصحیح را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این در حالی است که با کنترل خودکار کیفیت محصولات می توان، خطا ها را با سرعت بسیار بیشتر و دقت بالاتری شناسایی کرد. زیرا ناکارآمدی هایی مانند خستگی و خطای انسانی از بین می رود.

همچنین بخوانید: بینایی ماشین

مزایای کنترل کیفیت خودکار

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از مهم ترین این مزیت ها عبارتند از:

  • زمان کمتری برای اطلاع در ارتباط با خطاها صرف می شود
  • بررسی ها در مقایسه با حالت دستی دقت بیشتری خواهند داشت
  • شناسایی خطا ها در هر مرحله از فرایند به صورت خودکار صورت می گیرد

سیستم های بازرسی خودکار مزایای بسیاری را ارائه می دهند که کیفیت قطعات و محصولات کامل را بهبود می بخشد.

افزایش کیفیت قطعات با کنترل خودکار

با استفاده از تکنیک ها و روش های کنترل کیفیت خودکار، نه تنها گلوگاه های تولید از بین می رود، بلکه کیفیت قطعات در حال بازرسی هم بهبود پیدا می کند. زیرا سیستم های خودکار در برابر خطاهای انسانی غیرقابل نفوذ هستند. علاوه بر این، کارکنان واجد شرایط را می توان به وظایف با ارزش افزوده بیشتری مانند تجزیه و تحلیل داده ها و بازرسی اختصاص داد.

اندازه گیری و بررسی داده ها

کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار، قابلیت اطمینان اندازه گیری بازرسی را بهبود می بخشد. اندازه گیری های دقیق در قطعات پیچیده و خطوط تولید با توان بالا با بازرسی های خودکار تضمین می شود. این سیستم‌ها می‌توانند داده‌های بیشتری را برای مقادیر زیادی از قطعات سریع‌تر دریافت کنند. همراه با قابلیت‌های گزارش‌دهی پیچیده، تولیدکنندگان می‌توانند تصمیمات بهتری را بر اساس نتایج قابل‌اعتمادتر از تعداد بیشتری از قطعات اتخاذ کنند.

کنترل کیفیت اتوماتیک

سخن آخر

در این نوشته سایت دی کنترل ما به بررسی کنترل کیفیت محصولات به صورت خودکار پرداختیم. این سیستم ها با توجه به پیشرفته بودن خود داده های ویژه ای را جمع آوری می کنند. در این راستا عملیات کنترل کیفیت سازنده می‌تواند بررسی‌های پویا و در زمان واقعی کیفیت تولید و همچنین تست‌های انطباق جامع را برای مشتریان ارائه دهد.