کنترلر منطقی برنامه پذیر
برنامه نویسی پی ال سی PLC LS
1398-09-11
پایش وضعیت و مانیتورینگ صنعتی آنلاین
پایش وضعیت آنلاین
1398-09-27

برنامه نویسی صنعتی

برنامه نویسی صنعتی

برنامه نویسی صنعتی

تقریبا تمام سیستم های اطراف شما ، طبق الگویی که از پیش برایشان تعیین شده رفتار می کنند. خروجی این سیستم ها می تواند واکنشی ساده به یک ورودی ( کنترل دور موتور بر اساس پتانسیومتر ورودی ) و یا رفتارهایی پیچیده در واکنش به تعداد بسیاری ورودی و خروجی به صورت همزمان ( تحلیل یک روبات همکار از شرایط پیرامون – دریافت شده با کمک سنسور ها و دوربین ها – و وضعیت فعلی خود ) باشد.

 

 

تعیین نحوه عملکرد ماشین آلات و سامانه های صنعتی، اگرچه کاملا در قالب ساختار فیزیکی سیستم محدود است اما با شناخت روش های نوین کنترلی می توان بهترین و بهینه ترین کارایی را از هر سیستم برنامه پذیر انتظار داشت.

ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید که تا سالیان پیش از این فقط مجهز به یک تایمر بودند اما اکنون با پردازش ورودی هایی مانند جریان خروجی اینورتر ، دور و گشتاور موتور ، سنسور ارتعاش دو یا سه بعدی و … و البته محاسبات بهینه ، حتی رزونانس سیستم را هم در بارهای مختلف شناسایی کرده و با تغییر اندک دور موتور محرک توسط درایو و یا کاهش نابالانسی توسط گوی های فلزی و … ، میزان لرزش ، صدا و حتی مبلغ قابل پرداخت قبض برق را هم به حداقل می رسانند.

میزان تولید و کیفیت محصولات و خدمات و آزمون های استاندارد ، عامل اصلی رقابت در صنعت امروزه است ، اما این امر تنها در سایه ایجاد و بهینه سازی الگوریتم های کنترلی و تفهیم آنها به پردازنده های صنعتی امکان پذیر است.

برنامه نویسی در صنعت ، روشی برای تکثیر یک نمونه از طرح و اندیشه شما در مغز فلزات است تا بتوانند بر اساس الگویی که برای آن ها ساخته اید، بر روی خطوط تولید و یا در آزمایشگاه ها زندگی کنند!

 

برنامه نویسی PLC LS

برنامه نویسی PLC های LS

 

زمانی که یک برنامه صنعتی نوشته می شود، فضایی که برنامه نویس باید آن را درک کند بر خلاف برنامه های سیستمی یا اداری، بسیار فراتر از کامپیوتری است که روبروی برنامه نویس قرار دارد.

اگرچه زبان های برنامه نویسی امروزی باتوجه به سیاست های تجاری سازی شرکت های توسعه دهنده، سطح بالا و تا حد خوبی به زبان انسان نزدیک شده اند تا کاربران بیشتری با تخصص های گوناگون را پوشش دهند اما همچنان برای ایجاد یک نرم افزار ، یک اپلیکیشن یا یک واسط کاربری بر روی هر نوع پلتفرمی پیش نیازهایی وجود دارد:

دانستن اصول اولیه مهندسی نرم افزار و سیستم های دیجیتال ، دانش و مهارت در طراحی حلقه های کنترلی، ابتکار در تعمیم الگوریتمهای هوش مصنوعی ، درک فیزیک سیستم کنترل شونده و از همه مهم تر آشنایی کامل با استانداردها، پروتکل ها و تجهیزات نوین اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، پیش نیاز های توسعه یک نرم افزار صنعتی است که بدون تردید اجرای یک پروژه از این دست بصورت فریلنسینگ کاری بس دشوار بوده و چنین امری نیازمند یک تیم با تسلط بر مهارت های فوق خواهد بود.

 

صفحه اصلی نرم افزار دستگاه تست

 

برنامه های صنعتی با توجه به نوع و حساسیت کار ، حجم، پیچیدگی و انعطاف پروژه و همچنین سرعت پردازش، بر روی پلتفرم های سخت افزاری گوناگونی پیاده سازی می شوند. این بستر می تواند

  • یک PLC مانند S7-1500 شرکت SIEMENS یا سری XGR شرکت LS electric برای ایجاد یک سیستم ریداندنت یا یک سیستم کنترل گسترده (DCS)
  • یک کنترلر شبکه محورمبتنی بر تکنولوژی PLCnext بمنظور توسعه سیستمهای فیلدباس و اینترنت اشیا (IoT) مانند سری AXC شرکت فونیکس کنتاکت
  • و یا یک کامپیوتر صنعتی مانند سری C60 شرکت BECKHOFF باشد.

برای توسعه سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی، علاوه بر نرم افزارهای انحصاری مانند TIA Portal و XG5000 که توسط شرکتهای سازنده ارائه می شوند، زبانهای برنامه نویسی گوناگونی نیز بمنظور ایجاد اپلیکیشن های سفارشی بر روی کامپیوترها و CPU های میزبان وجود دارند. با ترکیب این نرم افزارها با انواع Remote-IO ها، IED ها، دوربین های صنعتی و حتی PLC ها، می توان سرعت و قدرت محاسبات پیچیده، انعطاف، کیفیت ارتباط بصری و مدیریت داده ها را به شکل چشمگیری افزایش داد.

بی تردید ++C رده نخست قدرت، پرفورمنس و گستردگی را در این حوزه داراست. اما با توسعه زبانهای سطح بالا مانند پایتون (Python) ، سی شارپ (#C) ، جاوا (Java) و لب ویو (LabView) که ویژگیهای کاربردی فراوان و راندمان بالایی در ایجاد اپلیکیشن های صنعتی دارند شاهد گسترش هرچه بیشتر سیستم های کنترل پیشرفته در صنایع گوناگون خواهیم بود.

برنامه نویسی #C

 

گروه مهندسی دی کنترل مجری پروژه های کنترل پیشرفته انواع فرایندهای صنعتی در تمام صنایع، با اتکا به دانش مهندسان باتجربه خود، آمادگی ارایه خدمات کنترلی در زمینه های گوناگون صنعتی را داراست.

 

 

برنامه نویسی صنعتی – بینایی ماشین –  برنامه نویسی اتوماسیون صنعتی – Industrial Programming – برنامه نویسی تخصصی صنعتی – شرکتهای برنامه نویس صنعتی – هزینه برنامه نویسی صنعتی -برنامه نویسی PLC – خدمات برنامه نویسی ماشین آلات صنعتی – خدمات برنامه نویسی برای ماشین سازی – کنترل بهینه مصرف انرژی – برنامه نویسی دستگاه تست – طراحی نرم افزار برای سیستم صنعتی – اتوماسیون صنعتی – اجرای شبکه صنعتی – کنترل اینورتر با شبکه – شبکه اینورترها با هم – شبکه درایو ها با هم – کنترل درایو از طریق شبکه – برنامه نویسی اپلیکیشن صنعتی – لب ویو – LabView – سی شارپ – C# – C sharp – سی پلاس پلاس – C++ – آر – R – اسکادا – SCADA – سایتکت – Citect – برنامه نویسی سامانه کنترل – کنترل دقیق فرایند – اجرای کنترل فازی بر روی انواع فرایندهای صنعتی – برنامه نویسی PC – برنامه نویسی IPC – پایش وضعیت – Condition Monitoring – کنترل بویلر – کنترل دیزل – کنترل فشار و سطح مخازن – کنترل فرآیندهای شیمیایی مبتنی بر یادگیری ماشین – کنترل فرایند برپایه هوش مصنوعی – پایش محصولات خروجی از خطوط تولید –