بازرسی کیفی اتوماتیک توسط هوش مصنوعی
بازرسی اتوماتیک محصولات به کمک هوش مصنوعی
1401-08-02
بازرسی کیفیت خودکار
هوش مصنوعی؛ راهبردی نوین و موفق برای کنترل کیفیت تولیدات صنعتی
1401-08-11

کنترل اتوماتیک کیفیت

کنترل کیفیت قطعه به صورت اتوماتیک

آیا محصولی را با سرعت یا بصورت خودکار تولید می‌کنید؟ چه این محصول پیوسته باشد (مانند کاغذ و کابل و نایلون و چاپ روی آنها) چه گسسته باشد (مانند بسیاری از قطعات و مجموعه‌های تولیدی صنایع خودرو)، به کنترل کیفیت با سرعت و بصورت خودکار نیاز خواهید داشت.

اهمیت سیستم‌های کنترل کیفیت اتوماتیک

بسیاری از تولیدکنندگان بمنظور کاهش هزینه‌های کنترل کیفی و تشخیص مشکلات فرایند تولید محصول پیش از آنکه دیر شده باشد، سعی درانطباق سیستم‌های کنترل کیفی خودکار با خطوط تولید خود دارند. سیستم‌های کنترل کیفیت اتوماتیک سبب افزایش کیفیت و بازده کلی محصول شده، بازرسی‌های دستی منسوخ و دست و پا گیر را کاهش داده و رقابت را بهبود می‌بخشد.

 

حتما بخوانید: موارد استفاده از بینایی ماشین

کنترل کیفیت قطعه به صورت اتوماتیک

مشتری ها محصولی را مد نظر دارند و برای دستیابی به همین هدف باید بر اساس نظارت بر فرایند تولید به بالاترین حد اطمینان برسند. به طور حتم از ابتدایی ترین مرحله کار که دریافت و سفارش مواد اولیه است تا آخرین مرحله و خدمات پس از فروش باید تحت کنترل و نظارت صورت بگیرد. پس با استفاده از کنترل اتوماتیک کیفیت می‌توان کیفیت و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش داد.

حتما بخوانید: برنامه نویسی صنعتی

تفاوت بازرسی کیفیت سنتی و اتوماتیک

 

گسترش تجارت با کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه

امروزه با توجه به رقابت ها در زمینه تجارت و کسب و کار، لزوم سرعت در تولید و استانداردسازی امری بسیار ضروری به حساب می آید. در واقع هر خطایی که در این مسیر رخ بدهد، نتیجه را ضعیف ساخته و باعث بی اعتمادی مصرف کنندگان خواهد شد. از این رو شرکت ها باید به دنبال راهی برای مقابله با مشکلات کیفیتی باشند‌. به این صورت تجارت آن ها گسترش خواهد یافت و پروژه ها به موقع و با سرعت تولید و روانه بازار خواهند شد.

کنترل کیفیت محصول به صورت اتوماتیک

کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه یک فرایند و فناوری دیحیتال است که در جریان کار می تواند اشتباهات را کاهش داده و به بهبود وضعیت بازرسی کمک شایانی خواهد کرد. این مسئله را در نظر داشته باشید که حذف کنترل دستی عملکرد تولید را بهبود بخشیده و تولید را سرعت می دهد و کالا با سرعت بیشتری به بازار ارائه می شود. نکته مثبت این است که کیفیت کالا به هیچ عنوان به خطر نمی افتد.

کنترل دستی در تقابل با کنترل اتوماتیک

امروزه اکثر کسب و کارها و تولیدات به فناوری دیجیتال وابسته شده اند. زمانی که صحبت از کنترل کیفیت می رسد، کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه به میدان پا می گذارد. کنترل در تمام مراحل با دقت انجام گرفته و محصول با بهترین کیفیت روانه بازار خواهد شد.

حتما بخوانید: برنامه نویسی plc

کنترل کیفیت قطعه در زمان کوتاه

یکی از مزایای کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه این است که در کوتاه ترین زمان ممکن می توان مشکل را مشخص نمود. در کل کنترل در مواد اولیه، کنترل در حین فرآیند تولید و کنترل محصولات انجام می شود. با استفاده از سیستم اتوماتیک می توان قطعات را مورد بررسی قرار داد. به این وسیله به ابعاد بیشتری از کنترل دست یافته خواهد شد. نتایج به صورت خودکار به نرم افزار وارد می شود و به صورت یکپارچه می تواند وارد سیستم مدیریتی نیز بشود. اطلاعات مربوط به قطعات جزء پیچیده ترین بخش ها می باشد. اطلاعات با ابزار دقیق دریافت خواهد شد و مورد بررسی قرار می گیرد.

حتما بخوانید: بازرسی اتوماتیک محصولات به کمک هوش مصنوعی

 

بازرسی ابعادی قطعه به صورت اتوماتیک

مزایای کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه

اکنون فناوری و تکنولوژی به سمتی پیش رفته است که باید تمام فعالیت ها با سرعت بالا انجام شود. با استفاده از کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه می توان کیفیت کسب و کار را تا حد زیادی افزایش داد. مزایای استفاده از کنترل اتوماتیک یا خودکار را در ادامه بیان خواهیم کرد. از مزایای این فرایند حذف ساعت های زیاد برای عیب یابی می باشد. دز واقع بدون سیستم خودکار باید زمان زیادی را به خرج برد تا عیب و خطای قطعه مشخص شود. فایل ها در عرض چند ثانیه بررسی خواهند شد. همچنین این امکان وجود دارد که در هر مرحله از کار خطاها را شناسایی نمود و در جهت رفع آن اقدام نمود. به این صورت زمان چرخش کار سرعت بیشتری به خود می گیرد و تولید با نهایت سرعت و دقت انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: کیفیت سنجی محصولات به صورت اتوماتیک چگونه انجام می شود؟

سخن پایانی

در دنیای دیجیتال باید سرعت کار و نتیجه را به این فرایند سپرد. در کارخانه های تولیدی باید از کنترل اتوماتیک کیفیت قطعه نهایت استفاده را نمود. در سایت دی کنترل می توانید اطلاعات مفیدی در مورد کنترل اتوماسیون به دست بیاورید.