پایش وضعیت و مانیتورینگ صنعتی آنلاین
پایش وضعیت آنلاین
1398-09-27
اتوماسیون صنعت چاپ
اتوماسیون دستگاه چاپ رول مبتنی بر پردازش تصویر و سیستم سروو
1399-02-27

اجرای شبکه صنعتی

نصب و راه اندازی شبکه های صنعتی

اجرای شبکه صنعتی گاهی به منظور کنترل یک فرایند توسط کنترلری که در منطقه کاری فرایند قرار ندارد نیاز است تا تمام ورودی خروجی های دیجیتال، آنالوگ، اهمی و سریال که پارامترهای آن فرایند را اندازه گیری یا تنظیم می کنند از طریق کابل کشی های پرشمار طی مسافتی طولانی به کنترلر متصل شوند. همین امر دارای معایبی است که برخی جبران ناپذیرند:

اجرای شبکه صنعتی

  • ایجاد نویز بر روی سیگنال ها در مسیرهای نزدیک به کابل های قدرت
  • افت ولتاژ تغذیه یا تحریک در مسیرهای طولانی و در نتیجه کاهش حساسیت سنسورها
  • کابل کشی حجیم، پر زحمت و هزینه بر
  • عیب یابی، تعمیر و یا تعویض سخت و زمان بر مسیر کابل کشی شده

از این رو در این گونه موارد یکی از بهترین راه حل ها استفاده از بستر شبکه های صنعتی است. عملکردی که در این روش انجام می شود ساده است: سیگنال های ورودی و خروجی بصورت محلی توسط کارت IO جمع آوری شده و پس از تبدیل، از طریق شبکه به کنترلر و یا از کنترلر به محل ارسال می شوند. این شبکه انتقال اطلاعات می تواند بر روی بسترهای گوناگونی ازشبکه های صنعتی مانند اترنت (Ethernet) ، RS422/485 و یا وای فای (Trusted Wireless) بوده و پروتکل هایی نظیر مدباس (ModBus RTU – ModBus TCP)، پروفیباس (ProfiBus)، کن اپن (CAN Open) و یا اترکت (EtherCAT) را پشتیبانی کنند.

همچنین، فرایندی را در نظر بگیرید که در آن نیاز است تا تعداد 20 دستگاه سروو و یا اینورتر کنترل شده و برخی پارامترهای آنها بصورت لحظه ای تنظیم شود. در چنین مواردی نیز انتقال سیگنال ها و اعداد و ارقام بر روی یک شبکه صنعتی کارگشا بوده و سبب کاهش چشمگیر هزینه و افزایش کیفیت اجرا می شود.

در مجموع

  • افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه پروژه
  • انتقال اطلاعات بدون کمترین نویز
  • ارتباط با انواع PLC ها یا کامپیوترها

 

از مزایای عالی شبکه های صنعتی است.

دی کنترل مجری پروژه های کنترل گسترده و مانیتورینگ فرایندهای دارای ورودی خروجی های بسیار، دور از دسترس، پر خطر و یا مستعد انفجار EX، آمادگی دارد با همکاری با صنایع و شرکت های گوناگون، گامی در جهت رفع بخش کوچکی از نیاز صنعت کشور بردارد.

اجرای شبکه صنعتی – ریموت آی او – Remote IO – RTU – جمع آوری اطلاعات – داده برداری از پارامترهای فرایند دور از دسترس –DCS– سیستم کنترل گسترده–انتقال اطلاعات سنسورها بدون نویز – ورودی آنالوگ – خروجی آنالوگ – ورودی PT100–PT1000– ورودی ترموکوپل –RTD–منطقه مستعد انفجار EX– منطقه پرخطر –zone1–zone2– بریر –Barrier–مثلث آتش –کنترل و مانیتورینگ مخازن حلال صنعتی –کنترل و مانیتورینگ فرمانتورهای کشت ویروس –کنترل و مانیتورینگ میکسرهای چسب و رزین صنعتی –مانیتورینگ تجهیزات صنعتی توان بالا –مانیتورینگ موتورها و ژنراتورهای توان بالا –DAQ–مانیتورینگ شرایط محیطی –اترنت – اترکت –کن اپن –کنترلر یدک –Redundancy Control–

اجرای شبکه صنعتی– مجری شبکه صنعتی –  شرکت های صنعتی و صنایع مادر (بزرگ و متوسط) – بهترین خدمات شبکه صنعتی  – قیمت و هزینه اجرای شبکه صنعتی – آموزش و راه اندازی و نصب شبکه های صنعتی –